Top up by Virtual Credit Card

Hello,

I have a Net+ Virtual Prepaid MasterCard (https://www.neteller.com/en/features/cards/virtual) and I would to know if I can Deposit money on my account with this card. I don’t know if Revolut accept Virtual Credit Cards without 3D Secure …

The question is whether you accept only physical cards with 3D Secures or accept all cards ?

Thanks in advance for your response.
I think it will help more than one person :wink:

Can I top up money with Neteller account?

Hi @phoennix_louis,

We don’t advise you to use virtual cards, as you’ll need to confirm the cards used for top up by scanning them, it will be impossible.

Please use physical cards, to avoid any further issues.

Best,

Andreas K.

What do you mean by “you’ll need to confirm the cards used for top up by scanning them”.
But otherwise your application allows it ?

Of course I can provide proof documents to support if needed.
(Sorry for my English I’m French)

Thanks in advance :wink:

At some point you’ll need to verify your cards. Verifying your top up card lets us know that the debit card used to add money to your Revolut account is your own. We advice all of customers to do this on the app to help ensure your Revolut experience is as frictionless as possible.

To verify your top up card, you’ll need to check your online banking and find a top up to Revolut which looks like Revolut1234. Next, go to the ‘Top up’ section on the app, tap the ‘info’ button beneath the photo of your debit card and enter the code here. You’ll not be able to take photo of your card as it’s a virtual.

[Account Blocked] A nightmare called Revolut

This is not a big problem because Neteller provides an online interface to check transactions so I could still validate the card. If the validation process is a code, it’s not a problem.

My main question was whether Revolut would block the transaction automatically or if it would work. But if I understand it will work perfectly, it will be enough for me from time to time to validate the card.

Im really sorry if my answer was not really clear, but we don’t advise you to use virtual cards. You’ll not be able to confirm it not because of the code but because you we’ll not be able to take a photo of the card as needed.

Please use only physical cards.

[Account Blocked] A nightmare called Revolut

Thank you for your reply ! And even if this is deprecated, this is possible or the application will block the topup during process ?

Bonsoir Louis,

Je ne connais pas NET+ mais je pense que ce que l’équipe de Revolut essaye de vous dire est qu’en tant qu’établissement bancaire, la répression des fraudes leur demande de vérifier l’appartenance de la carte qui sert à alimenter chaque compte.

En effet, pour vérifier votre carte, en plus du numéro de transaction à entrer Revolut1234, il vous faudra prendre une photo de la carte physique utilisée. Hors, NET+ n’offre pas de carte physique mais uniquement virtuelle. Revolut ne peut sûrement pas se permettre le risque de “vérifier” une carte alors que la photo prise est celle d’une carte… uniquement virtuelle qui peut donc être appartenue par toute autre personne ou autre qui peut-être volée, générée sur un écran etc… ce n’est pas assez fort pour Revolut. IL FAUT UNE APPARTENANCE PHYSIQUE.

Je vous conseille donc d’approvisionner votre compte avec une autre carte bancaire OU de demander à un proche de l’alimenter pour vous avec ses informations etc et de vous arranger ensuite entre vous pour les virements internes.

En espérant vous avoir aidé.

Bonne soirée,
Julien.

Bonsoir,

Merci pour la réponse ! J’avais compris ça en effet mais bon disons que en ce moment j’ai quelques soucis avec l’ancien service que j’utilisais (Neteller) donc ne dispose plus de carte physique en dehors de Revolut et de celle de ma banque. Je voulais donc utiliser la Carte Neteller Virtuelle pour transférer mon solde Neteller vers Revolut.

Je vais voir si l’application laisse passer le paiement (ma principale question) puis après en cas de blocage je me débrouillerais. Je peux prendre une photo de moi avec la CNI en main à coté de mon compte Neteller ou fournir un document validant l’appartenance du compte Neteller avec la CB.

En fait de manière plus globale sans parler du fait que ce soit déconseillé ou autre je voulais principalement savoir si cela était possible techniquement parlant, si l’application laisserait passer le rechargement.

Merci à tous pour vos réponses en tout cas !
Et ravi de voir des français utiliser ce service :wink:

Fonctionnant comme une MasterCard il y a des chances que cela fonctionne même si cela est déconseillé.

À vous de voir si vous êtes prêt à prendre le risque de voir votre compte bloqué et de passer un petit moment avec le support pour essayer prouver votre identité et l’appartenance de la carte. :wink:

Pourquoi ne pas utiliser la carte physique de votre banque vers laquelle vous aurez transféré le solde Neteller ?

Toujours ravi d’aider un français sur Revolut.

D’accord je vais essayer alors !

Ce n’est pas trop un soucis Revolut ont l’air assez disponibles donc quitte à passer un peu de temps avec l’équipe au support ce n’est pas très très grave :wink:

Car Neteller m’empeche de faire un virement sur mon compte actuellement. Mais au pire je vais envisager cette possibilité.

I guess its depricated, but for reference, it is not possible to top up using neteller virtual card. Transaction is blocked.

I register in Revolut with the hope to have more choices to top-up. Unfortunetly does not accept top-up by Netteller or Skrill. Revolut is not the solution for me. I pass. Very disapointed!!
I will keep my neteller account with Net+ card.